czwartek, 29 maja 2014

Szarlotka - ulubione ciasto Zuzi.

                               


Dzisiaj wpis trochę z innej beczki. W sam raz mamy dla Was coś na osłodę. Bardzo często przeglądam blogi kulinarne,z których czerpię pomysły na pyszne dania
i desery. Zdarza mi się modyfikować przepisy i robić coś po swojemu.
Tak było również tym razem. 
Raczej nie ma osoby, która nie lubiła by szarlotki. A ja ją uwielbiam bo to 
jedno z nielicznych ciast, które udaję mi się zawsze:) 
Ostatnio poległam nawet na słynnej "zebrze". 

Podana na ciepło z lodami i polewą czekoladową to ulubiona wersja Zuzi. Przepis bardzo prosty i szybki. Najdłużej schodzi z jabłkami ale zawsze można kogoś poprosić o pomoc:)

Szarlotka:
-3,5 szklanki mąki
-1 margaryna
-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-1/4 szklanki cukru
-5 żółtek
-3-4 łyżki gęstej śmietany

Zarobić ciasto. Połowę ciasta zamrozić. Drugą połowę rozwałkować na blaszkę. Ciasto można nakłuć widelcem.

Jabłka:
Obrać, usunąć gniazda, można zetrzeć na tarce lub pokroić na małe kawałeczki. Ja zawsze wybieram tą drugą wersję. Do smaku dodać cynamon i pół opakowania galaretki (najlepsza jest truskawkowa). Jak jabłka są bardzo kwaśne dodać trochę cukru wanilinowego.

Z białek ubić pianę. Pod koniec ubijania dodać 1/2 szklanki cukru.

Na blaszkę z ciastem wyłożyć jabłka, następnie pianę. Wsadzić do piekarnika na kilka minut, żeby pianą troszkę się zarumieniła. Po tym czasie wyciągnąć i zetrzeć zamrożoną połowę ciasta na tarce.

Piec około 50 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz